YES! The Prayed-for Review! (in Danish, ahem)

Yes, this short post is in Danish. I will elaborate soon in English;-)

Til min store og usigelige overraskelse blev Strømsholts De underjordiske anmeldt i weekendens Weekendavisen! (Uge 50) Det kan næsten ikke blive større her i Danmark, kan det vel? Og at det er en meget, meget positiv anmeldelse skrevet af Leonora Christina Skov fuldender det hele. Så min bøn nævnt tidligere i denne blog er åbenbart blevet hørt. Skønt!

Jeg har så haft forrygende travlt med at modtage ordrer mandag og i dag, tirsdag–et dejligt “problem” at være stødt på her i de sidste juledage. Anmeldelsen har i hvert fald her og nu en endog meget positiv effekt–og man kan jo kun unde nye læsere af Strømsholt og danske fantastiske fortællinger at få denne fine hardcover under årets juletræ. Jeg har i hvert fald sendt dem afsted. Om de ankommer i tide, well, det er jo op til postvæsenet. Og det ved vi jo godt ind imellem viser sig at være et uvæsen:-/

Jeg vil afslutte dette indlæg med lige at citere fra anmeldelsen: “Thomas Strømsholts debutnoveller er ualmindeligt stærke og vellykkede. Hvis nogen fortjener at blive hevet op fra den litterære undergrund og introduceret til et større publikum, må det være ham.”

Præcis! Sidstnævnte er netop årsagen til at jeg udgav denne bog.

Tak for det, Leonora Christina Skov!

One thought on “YES! The Prayed-for Review! (in Danish, ahem)

Leave a Reply

