hplmythos.dk#3: Nye Cthulhu Mythos noveller fundet!

(Yeps, this is one of those posts written in Danish;-))

Jeg har ganske vist ikke fundet på en endelig titel endnu (hvilket frustrerer mig en del), men novellerne til 3. bind i hplmythos-serien er til gengæld fundet. Og jeg vil da lige dele det med alle:

INDHOLD:

  • “Spejlet” af Thomas Daugaard
  • “Kælderen” af Bjarke Schjødt Larsen
  • “Dybt nede” af Morten Carlsen
  • “Under marehalmen” af Martin Wangsgaard Jürgensen
  • “Djævlen byggede et hus” af Lars Kramhøft
  • “I helvede venter rommen” af Jon Terje Østberg
  • “I et vindue” af A. Silvestri
  • (Der tilføjes nok en til to noveller mere, men mere om det en anden gang.)

Samlingen illustreres af Tom Kristensen. En kunstner, som har en meget spændende og energifyldt streg.

Jeg vil selvfølgelig godt takke alle bidragsydere. Det er faktisk lykkedes endnu engang at samle en bred vifte af fortællinger, der alle er inspireret af Lovecraft og Cthulhu Mythos. Noget af en bedrift i lille Danmark, kan man vist roligt sige.

Den opmærksomme læser har nok bemærket, at der denne gang er en overvægt forfattere, som allerede har fået noveller udgivet, og at der denne gang er  færre newbies.  Det er primært på dén front, at denne udgivelse i denne serie adskiller sig fra de to forrige, Fra skyggerne og andre Cthulhu Mythos noveller (2007) og Lyden af vanvid (2010). Lars Kramhøft var illustrator på førstnævnte udgivelse og havde uomtvisteligt stor andel i den udgivelses success og han vender så tilbage denne gang, men nu som forfatter. Velkommen hjem, Lars;-) Jon Terje Østberg og Martin Wangsgaard Jürgensen er de to eneste newbies her — velkommen til mørket, guys, jeg er sikker på, at I vil nyde det:-D Jeg er i hvert fald glad for og stolt af at have jer alle ombord på dette tentakelbefængte skib på denne sejlads ud på de stormfulde udgiverfarvande.

Nu er så spørgsmålet: Hvad skal det nye skib hedde? Jo, jo, serie-titlen ligger selvfølgelig fast… Men hvad med hovedtitlen? Jeg er faktisk tør for ideer pt., så bud modtages gerne. Jeg lover ikke, at jeg benytter det — men jeg kan love, at der er en pæn sandsynlighed for det.

Hey — hvis en af jer finder på en, som jeg bruger, så får vedkommende da et gratis eksemplar!

4 thoughts on “hplmythos.dk#3: Nye Cthulhu Mythos noveller fundet!

  1. Spejlet i et vindue dybt nede i kælderen under marehalmen i helvede venter rommen og djævlen byggede et hus

    Meget mundret titel da. Ellers kan den jo altid bare forkortes til Kælderen XP

  2. Næsten samtlige titler her afspejler, at det onde befinder sig i/under noget. I et spejl, en kælder, et vindue, under marehalmen, jorden og så videre. Det kunne være sjovt at finde et titel, der tog udgangspunkt i det. Måske noget med Udenfor.
    Eller tage en anden tilgang og se disse historie som adgang til det onde, der skjuler sig, og kalde den noget som “De åbne døre”. 🙂

    • Gode bud, Janus. Tak for dem. Har også fået nogle andre (pr. mail), så tygger lige videre på det denne weekend og tager en beslutning. Det bliver nok emnet for mandagens blog indlæg;-)

Leave a Reply

