Hvem eller hvad er Dr. Wunderkammer?

wunderkammer-fb-picDen opmærksomme læser vil have bemærket, at jeg i det sidste blogindlæg omtalte Dr. Wunderkammer som en kvinde. Når nu man – som jeg – har nærstuderet det tekstmateriale og de vidneudsagn der er adgang til, så må jeg dog tilstå, at mit valg skyldes nogle indikationer snarere end fakta. Jeg beklager, hvis man har fået indtryk af større sikkerhed.

Ser I – der er tider, hvor materialet indikerer at Dr. Wunderkammer er en kvinde (D og R i “Dr.” siges endda ind imellem at referere til en kvindes for- og mellemnavn snarere end den ærværdige Dr.-titel), men til andre tider tales der om en “han”, altså et hankønsvæsen. Men muligheden for en tredje vej er dog til stede. Der er ikke enighed. Andre tekster igen antyder – og her får jeg kuldegysninger, det tilstår jeg (og jeg er ellers hårdfør) – at der kan være tale om … et det eller en den.

wunderkammer_front_small1016Dr. Wunderkammer er med andre ord fortsat hyldet ind i mystikkens mørke slør. Men måske en afklaring er i horisonten? Jeg hører en særegen himmelsk musik i det fjerne. Lad os sammen undersøge mysteriet. Du kan følge med på Dr. Wunderkammers Facebookprofil (bliv ven her) og bestille Dr. Wunderkammers oversættelser her. Husk: Tilbuddet udløber på torsdag, d. 27. oktober.

 

Udvalgte fraklip nr. 10:

For afvekslingens skyld bør man hellere modsige end gentage sig selv – når vi nu alligevel ikke kan afholde munden fra at løbe med tom vind og støj.

Leave a Reply

